Velkommen i DUS II i DUS Nice

Dus 2:

4.-6. klasse

Vi lægger bl.a. vægt på:

• Et trygt og godt værested.
  • Medbestemmelse, ansvar for aktiviteter og materialer, samt hensyntagen til hinanden.
  • Nærværende voksne, der ved, hvornår de skal træde til og hvornår der skal gives plads.
  • Positiv social omgangsform.
  • At børn/voksne har gensidig respekt.

Generelt:

• Man kan som 3.-klasses barn gå i DUS 1 frem til den 31. juli og starte i DUS 2 fra første skoledag i august. Det vil sige, at der er et slip fra den 31. juli til første skoledag, hvor I som forældre skal være opmærksomme på eventuel anden pasning for jeres barn/børn. Indmeldelse foregår digitalt for alle på http://pladsanvisningen-online.dk.
  • DUS 2 er et fritidstilbud for børn på Vejgaard Østre Skole, der går i 4., 5. og 6. klasse. Vores 3. klasser er i samme hus.
  • Der er ukontrolleret fremmøde. Dette vil sige, at vi ikke ringer hjem, hvis barnet ikke kommer, og at barnet kan komme og gå, som det vil.
  • Der er lukket på alle skolefridage.
  • Der er ikke mulighed for at benytte Morgen-DUS’en.
  • Prisen for en DUS 2-plads kan du finde her: Dus 2
  • Juli og august er betalingsfri.
  • Der gives ikke søskenderabat.
  • Der er mulighed for at søge økonomisk friplads.
  • I DUS 2 er der pladsgaranti.
  • Nogle aktiviteter koster penge, som bl.a. specialindkøbte ting på det kreative værksted, svømmehal, skøjtehal, bowling, biografture, DUS 2’s aftensarrangementer m.m.

Vi kan tilbyde:

• DUS 2 aftensarrangementer afholdes 9 gange om året i tidsrummet 17.00 - 20.00 i perioden august til og med juni. Der er mulighed for at lave/spise aftensmad sammen og lave forskellige aktiviteter bagefter. bl.a. bål, spil, ture ud af huset. De aftener er på rullende aftener.
  • PlayStation og computere i netværk med alderssvarende spil.
  • Aktivitetsmøde, hvor børnene og pædagogerne har mulighed for at aftale kommende aktiviteter.
  • DUS 2 fester ca. to gange årligt, hvor der er diskotek og sjove konkurrencer.
  • Værksted, hvor der er mulighed for at lave mange kreative ting mod betaling fra barnets konto.
  • Forskellige aktiviteter, f.eks. bevægelsesaktiviteter i hallen, ture til svømmehal, bowling, biografen, minigolf, shoppeture mm.
  • En gang om måneden er der børnemøde, hvor vi taler om, hvad der rører sig.

Åbningstider:

DUS 2 følger skolens lukkedage.

I dagligdagen har vi åbent til kl. 17.00.

I er altid velkomne til at komme og aftale en samtale med personalet.