Koordinerings samarbejdsaftalen i DUS

Samarbejdsaftale om koordinering af pasning i ugen mellem jul og nytår i DUS mellem Filstedvejens Skole, Sønderbroskolen og Vejgaard Østre Skole

Der etableres en langsigtet plan, der rækker flere år frem.

Udgangspunktet er:

• Den DUS der er juleåbent, sørger selv for personale. De øvrige DUS’er skal ikke bidrage med personale, med minder lederen fra begge skoler vurderer, at der skal sendes en ressource med grundet børnetallet.

• Er der et barn, som har brug for en kendt voksen, sendes der en ressource med fra Dussen. Den DUS der er åben holder åbent også selvom, der ikke er børn fra egen DUS, der har behov for pasning.

• Hvis det viser sig, at der et år ikke er børn, der har brug for julepasning, fortsættes året efter til den DUS der står for tur. DOG: hvis der kommer børn til, efter deadline, afholder barnets DUS selv pasning for barnet.

• Hver DUS undersøger pasningsbehovet hos egne børn. Dette skal være gjort senest den 15. november. Senest denne dato skal antal m.v. meldes ind til DUS’en, der er åben. Det ligger samtidig fast, at denne dato er deadline for forældrene.

• Den DUS som har pasningen udsender et tilmeldingsbrev til de andre DUS´ser. Det skal fremgå af brevet, at der er en deadline, og at der skal være tale om et reelt pasningsbehov.

Rækkefølgen for pasning for den enkelte skole er:

VØS 2022 2025 2028
Sønderbro 2023 2026 2029